Saiden takana on perinteisten mattojen ja tekstiilien parissa pitkään työskennellyt Tinet Wafin. Ennen Saiden perustamista Tinet oli vuosikymmenen ajan päätoimisesti mukana suvun yrityksessä, Mattocenterissä, missä hän oppi mattoalan käytännöt.
“Aluksi tuntui, että ala on liian kova ja maskuliininen. Vähitellen löysin tapoja tehdä asioita omaa näkemystäni seuraten, ja se alkoi näkyä Mattocenterin myymälässä ja verkkokaupassa”, Tinet sanoo.
Idea omasta pientuotteisiin keskittyvästä kaupasta on kiteytynyt mielessä pikkuhiljaa. Mattomaailma on tuonut arvokasta asiantuntemusta tekstiilialasta ja samalla kankaiden ja mattojen valmistuksessa käytettävät perinteiset käsityötekniikat sekä niiden taitajat ovat tulleet tutuiksi. Tämän kokemuksen siivittämänä uuden kaupan perustaminen tuntui luontevalta seuraavalta askeleelta.
Saide haluaa tarjota jotain valtavirrasta poikkeavaa, ja siksi mallistojen ytimessä ovat uniikit käsin valmistetut tuotteet. Valikoima elää ja kasvaa samalla tavalla kuin se alunperin syntyikin: orgaanisesti, matkoilla kerättyä inspiraatiota hyödyntäen ja omaa vaistoa seuraten. Verkkokaupan lisäksi Saide toimii shop-in-shopina Mattocenterin myymälässä Fredrikinkadulla.
Nimi Saide on johdettu Tinetin isoäidin nimestä Säidä, joka tarkoittaa silkkiä. Isoäidin rakkaus kaunista kotia ja kankaita kohtaan oli tarttuvaa.
“Säidä oli pieni, lämmin, sisustusta rakastava mummu (äbäy), joka vaihtoi verhoja ja tyynyjä kotonaan ahkerasti. Hän tuli alun perin vaatimattomista oloista, mutta hänelle oli kunnia-asia pukea koti ja erityisesti neljä tytärtään kauniisti kotiompelija Eilan avustuksella. Säidä oli varsinainen kaunosielu, ja hänen nimensä kuvaa osuvasti niitä pieniä elämää sulostuttavia asioita, joita haluan Saiden puitteissa tarjota”, Tinet sanoo.
Nämä toimitusehdot ovat voimassa 10.4.2018 alkaen.
Espan Matto Oy
Fredrikinkatu 34
00100 Helsinki
+358 9 693 1770
asiakaspalvelu@mattocenter.fi
www.mattocenter.fi
0195637-0
Kauppa myy tuotteita täysi-ikäisille yksityishenkilöille. Tuotteiden hinnat sisältävät arvonlisäveron. Pidätämme oikeuden hintojen ja toimituskulujen muutoksiin.
Tuotteet tilataan verkkokaupassa siirtämällä ne ostoskoriin ja maksamalla ostoskorin sisältö verkkomaksupalvelussa. Kaikki asiakastiedot käsitellään luottamuksellisesti. Tilauksen yhteydessä kysyttyjä yhteystietoja ei käytetä muuhun kuin tilauksen toimitukseen tai siinä ilmenevien epäselvyyksien selvittämiseen, ellei erikseen toisin mainita. Tilatessasi verkkokaupasta sinun edellytetään tutustuneen ja sitoutuneen kulloinkin voimassa oleviin toimitusehtoihin.
Maksupalveluna toimii Klarna Checkout, jonka kautta maksuvaihtoehtoina toimivat lasku, osamaksu, korttimaksu sekä verkkopankkimaksut.
Ilmoittamalla tietoja kassalla hyväksyt Klarna AB:n (Klarna AB, Sveavägen 46, 111 34 Stockholm) ehdot. Painamalla ”Osta” painiketta hyväksyt Saide yleiset ehdot.
Kun olemme vastaanottaneet tilauksesi, lähetämme sinulle välittömästi sähköpostilla tilausvahvistuksen, josta näkyvät tilaustietosi. Tarkasta aina tilausvahvistuksen sisältö. Jos sinulla on kysyttävää, ota heti yhteys asiakaspalveluumme. Säästä tilausvahvistus mikäli joudut ottamaan yhteyttä asiakaspalveluun. Asioidessasi asiakaspalvelussa pidä aina mahdollinen asiakasnumerosi ja tilausnumerosi saatavilla. Tarkasta aina, että paketin sisältö täsmää tilausvahvistuksessa olevien tuotteiden kanssa.
Asiakaspalveluumme saat yhteyden seuraavilla tiedoilla:
Espan Matto Oy
Fredrikinkatu 34
00100 Helsinki
+358 9 693 1770
asiakaspalvelu@mattocenter.fi
www.mattocenter.fi
0195637-0
Toimituskulut sisältävät posti- ja pakkauskulut. Esitämme ostoskorissa arvion tulevista toimituskuluista ensisijaisen käytössä olevan toimitustavan mukaan. Tarkat toimituskulut näet valittuasi tilaukselle haluamasi maksu- ja toimitustavat. Käytössä olevat toimitustavat riippuvat ostoskorin sisällöstä ja yhteispainosta. Voit valita kassalla käytössä olevista toimitustavoista sinulle parhaiten sopivan vaihtoehdon jonka yhteydessä tarkka toimituskulu on esitetty.
Yleisimmät toimitusaikamme Suomeen vaihtelevat tilauksesta ja toimitustavasta riippuen. Poikkeukset toimitusaika-arvioihin on kerrottu, jos ostoskorissa on varastosta loppuneita tuotteita ja ilmoitamme myös mahdollisista viivästyksistä teille välittömästi tilaamisen jälkeen.
Emme vastaa ylivoimaisen esteen aiheuttamista viivästymisistä tai viivästysten aiheuttamista välillisistä haitoista. Verkkokauppa tiedottaa sivuillaan poikkeavista toimitusajoista.
Teillä on oikeus peruuttaa tämä sopimus 14 päivän kuluessa syytä ilmoittamatta. Peruuttamisen määräaika päättyy 14 päivän kuluttua siitä, kun viimeinen tavaraerä on vastaanotettu tai ladattavien tuotteiden kohdalla tilauksen vastaanottohetkestä.
Peruuttamisoikeuden käyttämiseksi teidän on ilmoitettava meille päätöksestänne peruuttaa sopimus yksiselitteisellä tavalla (esimerkiksi kirjeellä postitse tai sähköpostilla). Voitte käyttää myös tulostettavaa palautuslomakettamme, mutta sen käyttö ei ole pakollista.
Peruuttamisen määräajan noudattamiseksi riittää, että lähetätte ilmoituksenne peruuttamisoikeuden käytöstä ennen peruuttamisajan päättymistä.
Jos peruutatte tämän sopimuksen, palautamme teille kaikki teiltä saamamme suoritukset, myös toimituskustannukset (paitsi lisäkustannuksia siitä, että olette valinnut tarjoamastamme edullisimmasta vakiotoimitustavasta poikkeavan toimitustavan), viivytyksettä ja joka tapauksessa viimeistään 14 päivän kuluttua peruuttamisilmoituksen saatuamme. Suoritamme palautuksen sillä maksutavalla, jota olette käyttänyt alkuperäisessä liiketoimessa, ellette ole nimenomaisesti suostunut muuhun, ja joka tapauksessa siten, että teille ei aiheudu suoritusten palauttamisesta kustannuksia.
Teidän on lähetettävä tavarat takaisin viivytyksettä ja viimeistään 14 päivän kuluttua peruuttamisilmoituksen tekemisestä. Määräaikaa on noudatettu, jos lähetätte tavarat takaisin ennen kyseisen 14 päivän määräajan päättymistä.
Olette vastuussa vain sellaisesta tavaroiden arvon alentumisesta, joka on seuraus- ta muusta kuin tavaroiden luonteen, ominaisuuksien ja toimivuuden toteamiseksi tarvittavasta käsittelystä.
Lunastamatta jättäminen ei ole sama asia kuin palautus tai peruutus. Lunastamatta jätetystä paketista, josta ei ole tehty erillistä peruutusilmoitusta, perimme toimituskustannukset.
Mikäli tuote on kadonnut tai vioittunut kuljetuksen aikana tai se ei muuten vastaa tilaustasi, tulee sinun ilmoittaa virheestä viimeistään 14 päivän kuluessa kirjallisesti Peruutusoikeus ja palautusehdot -kohdassa mainittuun osoitteeseen tai soittamalla yhteystiedoissa mainittuun puhelinnumeroon. Jos paketti on selvästi vaurioitunut kuljetuksessa, teidän täytyy tehdä välittömästi asiasta reklamaatio valitsemanne toimitustavan kuljetusyhtiölle.